loading...
سیستم های امنیتی و حفاظتی
شرکت ایمن تصویر امرتات بازدید : 65 یکشنبه 01 دی 1398 نظرات (0)

سیستم نظارت تصویری در گذشته صرفاً برای محافظت از امنیت و ایمنی به شمار می‌رفت و کلیه تنظیمات و طراحی‌های مهندسی فقط این مقوله را مد نظر قرار می‌دادند اما امروزه این سیستم‌ها به لطف هوش مصنوعی و هوشمند سازی سیستم‌ها رنگ و بویی تازه به خود گرفته است. در گذشته دوربین را برای حفظ دارایی و محافظت از افراد و اموال استفاده می‌نمودند اما امروزه می‌توان کاربرد این دوربین‌ها را به‌طور شگرفی توسعه داد.

فناوری‌های نوین و پیشرفت‌های جدید گزینه‌های بهتری را در اختیار مشتریان قرارمی دهد تا بتوانند محصولات متنوع‌ تری را انتخاب نمایند و یا بر اساس نیاز خود و نوع محصول بهترین گزینه را برای سامانه نظارت تصویری خود برگزینند.

امروزه بسیاری از کاربران اعم از کاربران خانگی و یا کاربران اداری ، صنعتی و یا دولتی به اهمیت کاربرد این سیستم‌ها واقف شده‌اند. بسیاری از مراجع بر این باورند که سیستم نظارت تصویری برای بسیاری از صنایع مورد استقبال قرارگرفته‌اند.

سیستم‌ نظارت تصویری در گذشته که برای کنترل یک محدوده بود و عموماً از سامانه آنالوگ استفاده می‌کرد دارای محدودیت‌های بی‌شماری بود اما این محدودیت‌ها امروزه به لطف فناوری‌های نوین کمر رنگ‌تر شده است. به‌طور مثال برق‌رسانی به دوربین، چند رسانه بودن کابل‌ها برای کاربردهای متفاوت نظیر صدا و تصویر و کنترل دوربین و ذخیره‌سازی محلی همه و همه محدودیت‌های سامانه‌های پیشین بوده است که امروزه حل‌شده است و در سیستم‌های نوین و امروزی کیفیت بالا و بهینه تصویر، راحتی استفاده، هوشمند سازی تصویر، دسترسی از راه دور به تنظیمات دوربین تنها برخی از ویژگی‌های بی‌شمار این سامانه‌ها محسوب می‌شوند. مصرف‌کنندگان با استفاده از این فناوری‌های نوین بهترین راهکار را برای خود فراهم می‌سازند.

در این مقاله به چهار اصل اساسی و کاربردی که درباره کاربری سیستم نظارت تصویری می‌پردازد اشاره می‌نماییم. بعد از مطالعه این مقاله کاتالوگ‌های ما را بررسی نمایید و ضمن مطالعه ویژگی‌ها و خصایص هر محصول آن را با نیاز خود تطبیق دهید و در صورت نیاز به ‌صورت آنلاین و یا تلفنی مشکل خود را با ما در میان بگذارید.

 

1-1 ایمنی و امنیت :

یکی از دلایل عمده کاربرد سیستم نظارت تصویری جلوگیری از جرم و جنایت است دوربین‌های مداربسته همواره سدی برای وقوع جرم می‌باشند. سیستم نظارت تصویری می‌تواند با بازدارندگی از وقوع جرم جلوگیری نمایند. متأسفانه وقوع جرم برای تمام مشاغل، مناطق و اصناف مشاهده‌شده است و دوربین می‌تواند به خوبی در صورت وقوع جرم آن را ضبط و نمایش دهد و در بسیاری از حالات وجود و نصب دوربین یک عامل بازدارنده محسوب می‌شود.

حفاظت از دارایی‌ها و عزیزان و پرسنل در محیط کار برای شما بسیار مهم و حیاتی است و شما مسئول حفظ امنیت  ایمنی این افراد می‌باشید. سیستم نظارت تصویری می‌تواند به صورت مؤثر عملکرد و استراتژی  برنامه‌های امنیتی  شما را ارتقا دهند. بسیاری از افراد برای محافظت از دارایی از سیستم‌های اعلام سرقت استفاده می‌نمایند و این سیستم‌ها که شامل سنسور و آژیر است همواره نمی‌تواند به‌صورت کارا باشد.

وجود سیستم نظارت تصویری علاوه بر فراهم کردن آسایش برای صاحبان و مسئولین منطقه مربوطه، آسودگی خاطر را برای همسایگان نیز فراهم می‌نماید. دوربین‌های امنیتی که در یک منطقه قرار می‌گیرد می‌تواند در صورت وقوع جرم در منطقه یا محله برای همسایگان نیز ادله‌ای را فراهم نماید که در صورت بروز حادثه و انجام جرم از آن استفاده نمایند.

سیستم‌های مداربسته در کنار سامانه‌های اعلام سرقت یک راهکار امنیتی مضاعف را برایتان رقم خواهند زد. وجود سیستم نظارت تصویری سبب می‌شود که شما نظارت دائمی بر قلمرو خود داشته باشید و افزودن یک بخش امنیتی نظارتی به‌صورت مؤثر برای شما سودمند خواهد بود. بسیاری از کارشناسان معتقدند دوربین‌ها لایه مکمل سامانه اعلام سرقت هستند و در صورت وقوع جرم و فعال‌سازی آلارم توسط سنسورهای سامانه اعلان سرقت و آژیرهای آن می‌توانند تصویر مربوط به منطقه را برای شما فعال کنند. به طور مثال اگر در سفر فقط پیامک ورود به منطقه را توسط سیستم اعلام سرقت دریافت نمایید، شما بیش از حد نگران می شوید اما اگر به تصاویر دوربین‌ها هم دسترسی داشته باشید می‌توانید مدیریت بهینه‌تری را انجام دهید و با پلیس همگام شوید. اما همواره به خاطر داشته باشید دوربین‌ها می‌توانند بازدارندگی عالی داشته باشند.

در بسیاری از  کارشناسی‌ها مشخص‌شده است نقش بازدارندگی تجهیزات به‌طور مؤثر وقوع جرم را کاهش می‌دهد. در صورت وجود دوربین در منطقه، سارق کمتر جرئت ورود به منطقه را دارد و ترجیح می‌دهد برای اعمال خرابکاری و دزدی به منطقه‌ای برود که تجهیزات امنیتی در آن نصب نشده است. طبق آمار مناطق آسیب‌پذیر و بدون تجهیزات امنیتی بیشتر در معرض تهدید و حمله قرارگرفته‌اند. وجود دوربین در منطقه به سارق می‌فهماند که تجهیزات امنیتی در این مناطق سرمایه‌گذاری شده است و مالکان تمرکز و مدیریت نظارتی را بر منطقه خود برگزیده‌اند.

1-2 دوربین های امنیتی به عنوان سرمایه گذاری برای آینده :

یکی از دلایل استفاده از دوربین‌های نظارت تصویری سرمای گذاری مقرون‌به‌صرفه آن است. باوجود دوربین‌های امنیتی باقیمت‌های مقرون‌به‌صرفه در بازار خریداران می‌توانند از هزینه‌های گزاف و بی‌مورد اجتناب نمایند. با توجه به بستر اینترنت و تجارت الکترونیک، کاربران می‌توانند طیف متنوعی از دوربین‌ها را باقیمت‌های متفاوت بررسی کنند و آن‌ها را باهم مقایسه نمایند. دوربین‌های امنیتی علاوه بر کارایی و مؤثر بودن آن در پیاده‌سازی امنیت می‌توانند مقرون‌به‌صرفه باشند. با توجه به بودجه و نیاز کارفرما و سرمایه‌گذار، دوربین‌های امنیتی متعددی می‌توانند به آن‌ها در پیاده‌سازی امنیت کمک نمایند

دوربین‌های امنیتی درصورتی‌که به ‌درستی نصب شوند می‌توانند مورد حمایت شرکت‌های بیمه قرار گیرند و در صورت وقوع جرم بیمه تمام و کمال هزینه‌های مربوطه را به شما پرداخت نماید. همچنین از دیگر سو وجود دوربین‌های سیستم‌های امنیتی می‌تواند از هزینه‌های اضافی و لایحه‌های دیگری که سبب افزایش هزینه‌های بیمه می‌شود ، صرفه‌جویی نماید. یادتان باشد نصب دوربین‌های امنیتی همیشه سبب پس‌انداز سرمایه شما خواهد شد چراکه از وقوع دزدی جلوگیری می‌نماید ، از خروج کالاها بدون اجازه شما مطلع می‌شوید ، هزینه بیمه را کمک می‌کنید و هزینه نگهبانان اضافی را نخواهید داشت.

در کل آخر این بخش دوربین‌ها  می‌توانند تصاویر مربوط به سرقت را در صورت وقوع برایتان فراهم نماید و این تصاویر دستیابی به کالاها را برای شما ساده‌تر خواهد کرد. شاید یک دزدی که از محل شما صورت پذیرد ارزش بهایی زیادی داشته و خسران هنگفتی را به شما وارد نماید اما دوربین‌ها می‌توانند به خوبی به کمک شما آمده و تصاویر سارق را فراهم کنند و شما بتوانید به مراجع قضایی تحویل دهید.

1-3 دسترسی از راه دور به تصاویر دوربین ها :

دسترسی به جزئیات تصاویر یک دوربین امروزه فراهم‌شده است و هر فردی می‌تواند از طریق موبایل و یا رایانه همراه خود به این تصاویر دسترسی داشته باشد. این واقعه در قدیم فقط در فیلم‌های علمی تخیلی مشاهده می‌شد. این ویژگی مزایای بسیاری را برای مدیران فراهم می‌نمایند و آنها می‌توانند از راه دور و یا در مأموریت و یا در سفر به منطقه خود اشراف داشته و مدیریت نظارتی خود را انجام دهند و این عامل یک محبوبیت بسیار بالایی را در بین افراد مختلف داشته است.

مانیتورینگ از راه دور انقلابی را در صنعت امنیت ایجاد نمود که این قابلیت در دهه اخیر در دوربین دستگاه‌های مدرن تعبیه شد. با استفاده از این تکنولوژی و بهره‌گیری از پروتکل‌ های مربوطه می‌توان سیگنال تصویر را در مناطق مختلف مشاهده نمود و هر دستگاهی که به اینترنت وصل است می‌تواند در صورت وجود مجوز و سطح دسترسی تعریف‌شده ، به تصاویر دسترسی داشته باشد.

دستگاه‌های متعددی نظیر لپ تاپ، موبایل، تب لت، تلویزیون هوشمند و … می‌توانند این تصاویر را به منظر تصویر بکشانند. مانیتورینگ از راه دور کاربری ساده‌ای دارد اما نیاز است توسط اهل‌فن و متخصصین پیکربندی گردد و با تنظیمات مربوطه ارسال داده‌ها را نیز امن نمایند تا در میانه راه کسی نتواند شنود روی آن داشته باشد. فناوری مانیتورینگ از راه دور امنیت و ایمنی مضاعفی را برایتان فراهم خواهد کرد.

برخی از سرویس‌دهندگان نگهبانان الکترونیکی که چندی است در کشورهای توسعه‌یافته فعالیت می‌نمایند، می‌توانند مانیتورینگ دوربین‌های شما را بر عهده گیرند و شما ضمن عقد قرارداد مانیتورینگ منطقه را به ایشان بسپارید و در صورت وقوع جرم آن‌ها با پلیس همگام شده و از اقدام افراد تبهکار جلوگیری می‌نمایند.

مانیتورینگ راه دور برای تشخیص لحظات مشکوک است که با همگام‌سازی با هوشمند سازی تصویر فواید بسیاری را برایتان خواهد داشت. یکی دیگر از کاربردهای مانیتورینگ از راه دور نظارت بر کهن‌سالان ، کودکان و حیوانات خانگی است.

 

www.rdsiran.com

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 147
  • بازدید سال : 2,578
  • بازدید کلی : 13,729